TS. Lê Thị Hồng Minh
Tiến sĩ Lê Thị Hồng Minh là giảng viên của khoa Kinh doanh quốc tế – Marketing (KQM) và tốt nghiệp Tiến sĩ chuyên ngành Marketing tại Đại học Công nghệ Queensland (QUT), Úc. Lĩnh vực nghiên cứu yêu thích bao gồm hành vi người tiêu dùng, mối quan hệ giữa người tiêu dùng và thương hiệu, và ứng dụng Trí tuệ nhân tạo trong Marketing. Cô chuyên về thực hiện nghiên cứu khảo sát, phát triển thang và phân tích dữ liệu định lượng và định tính. Cô là phê bình của Tạp chí Quản lý thương hiệu và hai hội nghị bao gồm Học viện Tiếp thị Úc và New Zealand (ANZMAC) và Hiệp hội Tiếp thị Hoa Kỳ (AMA). Minh gần đây được công nhận là thành viên của Học viện Giáo dục Đại học, Vương quốc Anh. Cô đã làm việc với vai trò trợ giảng một số môn học như: Kinh doanh Toàn cầu, Tiếp thị Quốc tế và Tiếp thị căn bản, và là phê bình của Học viện Học tập và Giảng dạy (QALT) của QUT. Hiện tại, cô Minh đảm nhiệm giảng dạy một số môn Nguyên tắc Marketing, Hành vi của Người tiêu dùng, Nghiên cứu Thị trường và Quản lý Thương hiệu tại khoa KQM.
______________________________________________________
Dr Minh Le graduated her PhD in Marketing from Queensland University of Technology (QUT), Australia. Her research examines consumer behavior, branding, scale development, applying Artificial Intelligence in Marketing, Fintech, which includes both quantitative and qualitative work, has published in pyschology and marketing (e.g., Current Psychology, Spanish Journal of Marketing-ESIC, Artificial Intelligence Review, ANZMAC, ICBF, etc.). She has been a reviewer of Journal of Brand Management, Journal of Marketing Analytics, and conferences such as Australian and New Zealand Marketing Academy (ANZMAC), and American Marketing Association (AMA).
Minh was awarded a teaching certification named a Fellow of Higher Education Academy, United Kingdom. She worked a tutor of Global Business, International Marketing, and Marketing, a research assistant, and a reviewer of QUT’s Academy of Learning and Teaching (QALT) in QUT from 2018-2020.
Currently, she has taught Marketing, Consumer Behaviour, Market Research, Brand Management, Digital Marketing, Marketing Management courses in KQM in both English and Vietnamese. Students she supervised were awarded the UEH 500 AWARDs in 2021. She was invited to be one of the academic committees of a variety of academic activities such as Binh Phuoc Province, Eureka, Young Studies UEH.
Research interest and Research supervision:
Dr Minh Le is interested in supervising students, please contact: minhlth@ueh.edu.vn . Examples of areas she is interested in supervising include the following.
- Consumer research and Branding
- The influence of technology in Marketing
- Innovations and co-creation that influence consumers
Her google scholar: https://scholar.google.com/citations?user=ze1VFA0AAAAJ&hl=en
Xem thêm thông tin: Tại đây.